reklamodawca – uruchom

  1. Stwórz kampanię reklamową
  2. Zapłać online
  3. Ciesz się efektami
Uruchom kampanię reklamową

wydawca – zarejestruj się

  1. Załóż konto wydawcy
  2. Wklej kod na stronie
  3. Zacznij zarabiać
Załóż konto wydawcy
 

reklamodawca – zaloguj się

Zaloguj się

wydawca – zaloguj się

Zaloguj się

Najczęstsze pytania reklamodawców

Poznaj zasady współpracy z ekosystemem Netsprinta i typowe pytania reklamodawców


O to zwykle pytają nas reklamodawcy Adkontekstu

Adkontekst FAQ reklamodawcy - najczęściej zadawane pytania

Kampania reklamowa

Jaka jest procedura rozpoczęcia współpracy?
Procedura rozpoczęcia współpracy jest bardzo prosta. Wystarczy wybrać jedną z metod kontaktu z nami: Telefon (22) 844 49 90, e-mail sales@netsprint.eu, a następnie przekazać nam informacje o swoim zainteresowaniu Kampanią Reklamową. Na tej podstawie zostanie przygotowana i przesłana do Państwa propozycja planu kampanii reklamowej dla podanej witryny. Mogą Państwo również samodzielne przygotować kampanię za pomocą formularza na naszej stronie. W oparciu o pozostawione tam informacje w przeciągu dwóch dni roboczych prześlemy szczegółową ofertę wraz z przygotowanym projektem kampanii reklamowej.
Jak mogę administrować swoją kampanią w sieci kontekstowej?
Jeżeli posiadasz kampanię Linku Sponsorowanego w NetSprint.pl, możesz edytować i administrować parametry swojej kampanii w Panelu Klienta, do którego masz stały dostęp on-line logując się na stronie logowania do Panelu.
Jaka jest minimalna wartość zamówienia?
Minimalna wielkość zamówienia wynosi 300 zł netto. W określonych przypadkach dopuszczamy również przeprowadzenie mniejszej Kampanii.
Czym jest budżet dzienny?

Budżet dzienny pozwala na precyzyjne określenie maksymalnego poziomu wydatków reklamowych na poziomie całej kampanii oraz dla poszczególnych form reklamy. Pozwala to reklamodawcy na pełną kontrolę nad wydatkami reklamowymi, w kontekście założonych celów kampanii.

Czy pomagacie w dobraniu słów kluczowych?
Tak, nasi konsultanci pomagają dobrać optymalne słownictwo przy tworzeniu planu Państwa kampanii. W szczególności staramy się, aby:

  • Państwa plan kampanii uwzględniał również słowa kluczowe, które przyniosły pozytywne efekty innym Reklamodawcom z Państwa branży
  • Unikali Państwo słów kluczowych, które są wieloznaczne lub nieskuteczne, przez co efekty Państwa kampanii mogłyby być mniejsze od spodziewanych
Ile kategorii i słów kluczowych mogę wybrać?
Nie ma ograniczeń liczby kategorii ani słów kluczowych powiązanych z Twoja reklamą. Powinieneś jednak dbać o to, żeby były one bezpośrednio związane z Twoją ofertą. Dzięki temu Twoje reklamy będą prezentowane starannie wyselekcjonowanej grupie odbiorców, a każde kliknięcie będzie mogło potencjalnie zaowocować pozyskaniem przez Ciebie Klienta.
Czy cena zależy od ilości wybranych słów kluczowych?
Nie, cena zależy wyłącznie od ilości wykupionych kliknięć w Link Sponsorowany. Można wybrać dowolna ilość słów kluczowych i dowolnie je pogrupować, tak żeby pod różne słowa kluczowe wyświetlały się różne treści Linków Sponsorowanych.
Czy mogę wybrać tylko kilka reklam z mojej kampanii do wyświetlania w sieci kontekstowej?
Jeśli posiadasz więcej niż jedną grupę reklam / wizualizację, możesz wskazać, która z nich ma być zablokowana. Wystarczy wejść do takiej grupy reklam bądź wizualizacji i wybrać link zablokuj/odblokuj.
Na jakie rabaty mogę liczyć?
Kupując większe pakiety otrzymujesz dodatkowe punkty do wykorzystania na swoją reklamę. Kampanie reklamowe rozliczne są ze środków, które zostały zdeponowane przez klienta na koncie reklamowym (System pre-paid). W ramach tego modelu klienci, którzy przeznaczają na kampanię duże budżety reklamowe otrzymują dodatkowe premie w postaci darmowych punktów do wykorzystania. Im większa kwota zostanie przeznaczona na kampanie, tym wyższy poziom rabatu jest udzielany Reklamodawcy. Dokładne informacje znajdziesz tutaj.
Jaka jest różnica między modelem stałego CPC oraz MaxCPC?
W modelu stałego CPC reklamodawca określa nominalną cenę za kliknięcie: za każde przejście na reklamowaną stronę. Natomiast w modelu Max CPC reklamodawca określa maksymalną cenę za klikniecie, którą jest gotowy zapłacić za przekierowanie internauty. System automatycznie optymalizuje realny koszt kliknięcia (w oparciu o działanie mechanizmu aukcyjnego). W efekcie koszt kliknięcia jest w zdecydowanej większości przypadków niższy od zadeklarowanego.
W jaki sposób dokonuje się płatności?
W przypadku akceptacji planu kampanii, wypełniają Państwo przesłany przez nas formularz zamówienia Linku Sponsorowanego oraz odsyłają go Państwo do nas faksem. Na tej podstawie wystawiana jest dla Państwa faktura, która jest podstawą do płatności.

Drugim sposobem jest doładowanie kampanii z poziomu Panelu Klienta. Obsługę i bezpieczeństwo transakcji zapewnia system PayU.

Czas emisji

Skąd wiem jak długo będzie wyświetlać się mój Link Sponsorowany?
Na podstawie wyboru słów kluczowych jesteśmy w stanie oszacować czas wyświetlania Linku Sponsorowanego. Estymacja opiera się na danych historycznych dotyczących ilości zapytań o wybrane słowo w poprzednich miesiącach. W Panelu Klienta przez cały czas podawana jest informacją o liczbie dni do końca kampanii.
Mam kampanię Linku Sponsorowanego, ale boję się, ze moja kampania będzie trwała zbyt krótko?
Możesz wówczas uruchomić mechanizm budżetu dziennego. Dla przykładu, jeśli wykupisz u nas kampanię za 3 000,- PLN i chcesz ją rozłożyć na 1 miesiąc, ustalasz dzienny budżet 100 złotych.
Co zrobić, by moje Linki Sponsorowane wyświetlały się częściej w sieci kontekstowej?
Twoja reklama będzie częściej wyświetlana, gdy:

  • Zwiększysz budżet dzienny dla całej kampanii oraz poszczególnych form reklamowych
  • Zwiększysz stawki CPC
  • Zwiększysz liczbę słów kluczowych i kategorii
  • Zadbasz o to, żeby treść Twojego Linku Sponsorowanego była jednocześnie atrakcyjna i zrozumiała dla Użytkowników

Targetowanie

Na jakich serwisach wyświetlać się będą moje reklamy?
Twoje reklamy wyświetlać się będą na dużych serwisach ogólnopolskich oraz kilku tysiącach serwisów w naszej sieci kontekstowej. Przykładowe serwisy z każdej kategorii tematycznej znajdziesz tutaj.
W jaki sposób następuje identyfikacja regionu, z którego łączy się internauta?
Usługa geograficznego targetowania Linków Sponsorowanych odbywa się na dwa sposoby:

1. W oparciu o identyfikację numeru IP komputera, z którego Internauta zadaje zapytanie do wyszukiwarki NetSprint lub odwiedza stronę należącą do naszej sieci kontekstowej.
Bazę numerów IP, przyporządkowanych do poszczególnych województw i miejscowości, dostarcza firma Gemius S.A., będąca liderem na rynku badań polskiego Internetu. Moduł ten stanowi również podstawę geolokalizowania użytkowników w badaniu ruchu na witrynach internetowych gemiusTraffic, w ramach którego monitorowane jest obecnie około 8 tys. serwisów.

2. W sieci Partnerów lokalnych NetSprinta (ponad 100 serwisów), gdzie Linki Lokalne wyświetlane są zależnie od regionu do jakiego adresowany jest serwis (np. serwis lublin.pl wyświetla wszystkie reklamy z woj. lubelskiego).

Czy mogę wybrać miejsca w sieci kontekstowej, gdzie będzie prezentowana moja reklama?
Tak, możesz tego dokonać poprzez wybór poszczególnych kategorii, na jakie zostały podzielone witryny naszych Partnerów, lub wybór konkretnych witryn w ramach jednej, lub większej liczby kategorii.
Czy mogę prowadzić kampanię skierowana wyłącznie do odbiorców z danego regionu?
Tak, każda kampania Linku Sponsorowanego może być geotargetowana, tzn. skierowana wyłącznie do Internautów z danego regionu.

Ekosystem reklamowy Adkontekst

Co to jest sieć kontekstowa?
Sieć kontekstowa to sieć serwisów partnerskich, na stronach których wyświetlane są reklamy kontekstowo dopasowane do zawartości danego serwisu.

Nasz system automatycznie dobiera najlepiej pasujące reklamy do zawartości strony WWW, na której następuje prezentacja Linków Sponsorowanych. Jest to nowy, precyzyjny kanał dotarcia do Twoich klientów poprzez prezentacje reklamy na witrynach tematycznie związanych z Twoją ofertą.

Jeśli więc artykuł na stronie dotyczy samochodów osobowych nasz system zaproponuje wyświetlanie tam Linków Sponsorowanych powiązanych z jego treścią, a więc np.: dealerów, serwisów, warsztatów, myjni samochodowych itd.

Jak działa mechanizm doboru reklam wyświetlanych w sieci kontekstowej?
Specjalne stworzone przez nas oprogramowanie przez cały czas analizuje treść każdej strony Partnera i porównuje ją z reklamami z naszej bazy. Dodatkowo, serwisom internetowym naszych Partnerów przypisane zostają kategorie, które dokładnie opisują ich zawartość.

O częstotliwości wyświetlania decydują m.in. następujące czynniki:

  • największa zgodność z zawartością strony, na której są prezentowane reklamy
  • największy wskaźnik klikalności – CTR
  • największa wartość stawki za przekierowanie (CPC)
Czym są serwisy partnerskie?
Serwisy partnerskie to strony internetowe, na których wyświetlane są reklamy kontekstowo dopasowane do zawartości danego serwisu.

Nasz system automatycznie dobiera najlepiej pasujące reklamy do zawartości strony WWW, na której następuje prezentacja Linków Sponsorowanych. Jest to nowy, precyzyjny kanał dotarcia do Twoich klientów poprzez prezentacje reklamy na witrynach tematycznie związanych z Twoją ofertą.

Jeśli więc artykuł na stronie dotyczy samochodów osobowych nasz system zaproponuje wyświetlanie tam reklam powiązanych z jego treścią, a więc np.: dealerów, serwisów, warsztatów, myjni samochodowych itd.

Czym jest Adkontekst Exclusive?
Adkontekst Exclusive jest to tekstowo-graficzna forma reklamy, która jest emitowana w serwisach partnerskich. Podobnie jak tradycyjna reklama kontekstowa Adkontekst Exclusive dopasowuje się do treści artykułów i stron internetowych, a także do charakteru całego serwisu. Reklama pojawia się tylko na stronach powiązanych tematycznie z jej zawartością.
Czy macie jakieś systemy chroniące przed nieuczciwym klikaniem w moje reklamy?
Nasz system został tak zaprojektowany, aby automatycznie wykrywać kliknięcia wygenerowane w sposób nienaturalny, których jedynym celem jest zwiększenie wartości Twoich wydatków. Dołożymy wszelkich starań, aby takie kliknięcia eliminować, a opłatą z ich tytułu nie obciążać Twojego konta. Jeśli jednak podejrzewasz, że część kliknięć dokonanych w Twój Link Sponsorowany została wygenerowana w ten sposób, napisz do nas, przeanalizujemy sytuację i w uzasadnionych przypadkach zwrócimy Ci odpowiednią ilość kliknięć.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Skontaktuj się z nami – chętnie Ci pomożemy. Dział sprzedaży reklamy Adkontekst:

Napisz: sales@netsprint.eu

Zadzwoń: 22 844 49 90

Odwiedź bloga o digital marketingu: digitalmarketing.netsprint.eu/

Reklamy #NapedzaneDanymi

Obserwuj