reklamodawca – uruchom

  1. Stwórz kampanię reklamową
  2. Zapłać online
  3. Ciesz się efektami
Uruchom kampanię reklamową

wydawca – zarejestruj się

  1. Załóż konto wydawcy
  2. Wklej kod na stronie
  3. Zacznij zarabiać
Załóż konto wydawcy
 

reklamodawca – zaloguj się

Zaloguj się

wydawca – zaloguj się

Zaloguj się

Najczęstsze pytania wydawców

Poznaj zasady współpracy z ekosystemem Adkontekst i typowe pytania wydawców


O to zwykle pytają nas wydawcy Adkontekstu

Adkontekst FAQ wydawcy - najczęściej zadawane pytania

Zarabiam jako Wydawca Adkontekst

Jakie korzyści czerpie Wydawca z tytułu emisji reklam Adkontekst?
Współpraca z Adkontekst da Ci wiele korzyści. Najważniejsza, to oczywiście zarobki wynikające z emisji naszych reklam. Po wdrożeniu skryptów na stronę możesz się skupić na monitorowaniu, jak rosną Twoje zyski. Jest to możliwe dzięki:

  • zautomatyzowanej emisji, która nie wymaga Twojego zaangażowania,
  • wykorzystaniu najnowszych technologii – złożone algorytmy doboru reklam sprawią, że internaucie, który wchodzi na Twoją stronę zostaną zaprezentowane reklamy dopasowane kontekstowo do treści na witrynie oraz behawioralnie do zainteresowań czytelnika,
  • wsparciu doświadczonych konsultantów, którzy pomogą Ci odpowiednio optymalizować emisję reklam.

Dodatkowo gwarantujemy jasne reguły naliczania wynagrodzenia. Rozpoczynając współpracę z Adkontekst otrzymujesz jedną z największych pul reklam na polskim rynku, które będą emitowane na Twojej stronie.

Jak przystąpić do Programu Adkontekst?
Po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego na stronie Adkontekst.pl dostaniesz od nas maila z informacją, że konto czeka na weryfikację. W przypadku braku maila sprawdź, czy nie trafił on do spamu w Twojej skrzynce pocztowej.

Nasz zespół zweryfikuje, czy Twoja witryna lub witryny zgłoszone w formularzu rejestracyjnym nie naruszają Regulaminu usługi oraz czy spełniają wymagane przez nas czynniki. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku dostaniesz od nas drugiego maila z potwierdzeniem, że konto zostało przyjęte do sieci. Rozpoczął się okres testowy. Od tej chwili możesz się zalogować do konta i rozpocząć emisję reklam Adkontekst.

W tym samym mailu znajduje się również link potrzebny do “elektronicznego podpisania” umowy. Wystarczy w niego kliknąć, żeby w pełni aktywować konto. Pełna aktywacja umożliwia rozliczenia pomiędzy stronami, czyli wypłatę środków zgromadzonych na koncie w wyniku emisji reklam Adkontekst.

Zarejestruj się >>

Kto może zostać Wydawcą Adkontekst? Czy trzeba mieć firmę?
Każdy Wydawca portalu, właściciel bloga lub forum internetowego może zgłosić się do sieci Adkontekst. Do współpracy zapraszamy zarówno osoby fizyczne, jak również firmy.

Większość serwisów zgłoszonych do sieci przechodzi pozytywną weryfikację, po której rozpoczyna się okres testowy. Większość nie oznacza jednak wszystkich. Kto zatem nie zostanie Wydawcą Adkontekst? Naszym celem jest to, aby boksy reklamowe wyświetlały się na witrynach pozbawionych treści wulgarnych i takich, które łamią powszechnie obowiązujące normy społeczne. I tak Wydawcami nie mogą zostać właściciele serwisów, którzy na swoich witrynach naruszają prawa człowieka lub promują zachowanie związane ze spamowaniem.

Adkontekst otwarty jest na blogerów. Aby jednak mogli oni dołączyć do grona Wydawców muszą spełnić kilka warunków. Ich blog powinien mieć nie mniej niż trzy miesiące i posiadać unikalne, nie kopiowane z innych serwisów treści.

Zdecydowałeś, że chcesz zostać Wydawcą sieci? Zarejestruj swój serwis w Adkontekst.

W jaki sposób mogę podpisać umowę z Adkontekt?
Po prawidłowym wypełnieniu formularza rejestracyjnego na stronie Adkontekst.pl dostaniesz od nas maila z informacją, że konto czeka na weryfikację. W przypadku braku maila sprawdź, czy nie trafił do kosza lub spamu w Twojej skrzynce pocztowej. Nasz zespół zweryfikuje, czy Twoja witryna lub witryny zgłoszone w formularzu rejestracyjnym nie naruszają Regulaminu usługi oraz czy spełniają wymagane przez nas czynniki. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku dostaniesz od nas drugiego maila z potwierdzeniem, że konto zostało przyjęte do sieci. Rozpoczął się okres testowy. Od tej chwili możesz się do niego zalogować i rozpocząć emisję reklam Adkontekst.

W tym samym mailu znajduje się również link potrzebny do “elektronicznego podpisania” umowy. Wystarczy w niego kliknąć, żeby w pełni aktywować konto. Pełna aktywacja umożliwia rozliczenia pomiędzy stronami, czyli wypłatę środków zgromadzonych w wyniku emisji reklam Adkontekst.

Jeśli Twoje konto Adkontekst jest w okresie testowym, a nie możesz odszukać maila z umową elektroniczną w swojej skrzynce mailowej, uzupełnij w Panelu Adkontekst dane w zakładce „ustawienia” i napisz do nas na adres wydawcy@adkontekst.pl, że chciałbyś zawrzeć umowę elektroniczną.

Na jaki okres zawieram umowę z Adkontekst?
Umowę z Adkontekst zawierasz na czas nieokreślony, z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Podkreślamy jednak, że podpisana umowa nie zobowiązuje Cię do ciągłej emisji reklam na Twoich powierzchniach (serwisach), a przerwanie emisji nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
Jakie są konsekwencje rezygnacji z Programu Adkontekst?
Nie ma żadnych. Poinformuj nas o tym pisząc na adres mailowy wydawcy@adkontekst.pl, a my wypłacimy Ci należną sumę za Ważne Przekierowania, jeśli wcześniej podpisałeś z nami umowę.
Pojęcie spamu w sieci Adkontekst – jakie kary i za co?
Zależy nam, żeby jakość przekierowań, które Reklamodawcy otrzymują z witryn Wydawców była jak najwyższa. W tym celu Dział Jakości Ruchu Sieci Adkontekst codziennie monitoruje go. Szczególnie wyczuleni jesteśmy na spamerów, czyli osoby, które seriami klikają w reklamy, chcąc w ten sposób nieuczciwie zarobić. Nie akceptujemy również wyświetlania materiałów zachęcających do klikania w reklamy oraz celowego wprowadzania internautów w błąd, którzy w sposób nieświadomy klikają w powierzchnie reklamowe (więcej w regulaminie).

Wydawcy, którzy są w sieci Adkontekst zdają sobie jednak sprawę, że podobne praktyki są niedozwolone, dlatego takie przypadki zdarzają się niesłychanie rzadko. Do Wydawców, którzy dopuszczą się mimo tego nieuczciwych praktyk, wysyłane jest ostrzeżenie. Jeśli nie zmienią swojej “polityki” z ich konta może zostać odjęta część zarobionych środków, a współpraca może zostać czasowo wstrzymana, a nawet rozwiązana.

Faktury, rachunki, płatności, zarobki

Ile mogę zarobić miesięcznie z tytułu emisji reklam Adkontekst?
Twoje zyski uzależnione są od wielu czynników, m.in. od potencjału Twojego serwisu, miejsca wdrożenia reklam na stronie, wdrożonych formatów, a także kategorii reklam, które będą emitowane. Jeśli chcesz mieć pewność, że zarabiasz możliwie dużo, skontaktuj się z naszym konsultantem, który w razie potrzeby doradzi Ci jak, zoptymalizować przychody. Napisz na wydawcy@adkontekst.pl
Kiedy mogę wypłacić zyski? Jaki jest próg wypłaty?
Na początku każdego miesiąca prześlemy do Ciebie maila z prośbą o wystawienie faktury (dla działalności gospodarczych) lub rachunku (dla osób fizycznych) w wysokości naliczonego Tobie wynagrodzenia. Jeśli należne Tobie wynagrodzenie nie przekroczyło w danym miesiącu progu wypłaty (100 zł), Netsprint wypłaci wynagrodzenie pomniejszone o koszty operacyjne wynoszące 5 PLN netto. Możesz również wstrzymać się z wypłatą do czasu, gdy na Twoim koncie Adkontekst będzie więcej niż 100 zł.
Skąd mogę wziąć wzór rachunku/faktury?
Rachunki i faktury można wygenerować bezpośrednio z Panelu Wydawcy w zakładce „Przychody”->”Wypłata środków”. Jeśli uzupełniłeś wcześniej swoje dane w zakładce „Ustawienia” rachunek zostanie automatycznie wypełniony. Po wpisaniu numeru rachunku/faktury dokument jest gotowy do druku. Prosimy o sprawdzenie poprawności danych przed wysłaniem do nas dokumentu.

Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą i nie rozliczasz się z podatku VAT napisz do na adres wydawcy@adkontekst.pl , a my prześlemy Ci odpowiedni wzór.

Możesz nam również przesłać fakturę na Twoim wzorze. Sprawdź, czy wszystkie dane są wypełnione poprawnie i zgodnie z naszym wzorem faktury w Panelu. Wyślij ją drogą elektroniczną na adres faktury@netsprint.eu

Czy jako Wydawca mogę wystawić e-fakturę?
Tak, możesz przesłać nam fakturę lub rachunek w formacie PDF na adres faktury@netsprint.eu. Akceptujemy jedynie dokumenty elektroniczne. Ręcznie podpisane skany nie są akceptowane. W nazwie pliku PDF prosimy o wpisanie nazwiska/firmy i numeru faktury.
Po jakim czasie zyski z emisji reklam zostaną przesłane na moje konto bankowe?
Jeśli Twój rachunek lub faktura są poprawne, środki zostaną odjęte z Panelu Wydawcy.
Płatność zostanie zrealizowana w przeciągu 14 dni od zaksięgowania.
Na jaki adres wysłać rachunek/fakturę?
Rachunek lub fakturę wyślij na podany poniżej adres:

Netsprint S.A.
al. Solidarności 74a
00-145 Warszawa

Jak rozliczyć podatek dochodowy będąc Wydawcą Adkontekst?
Firma Netsprint S.A. nie wysyła Partnerom żadnych rozliczeń. Partner rozlicza się indywidualnie ze swoim Urzędem Skarbowym. Sugerujemy, by każdy Wydawca samodzielnie skonsultował sposób rozliczenia podatku we własnym Urzędzie. Więcej na blogu optymalizuj http://optymalizuj.adkontekst.pl/2011/02/21/jak-rozliczyc-podatek-dochodowy-bedac-wydawca-adkontekst/

Panel Wydawcy Adkontekst

Co to jest Panel Wydawcy Adkontekst?
Do Panelu możesz się zalogować na TOPie strony głównej adkontekst.pl i każdej podstrony.

Panel daje Ci przede wszystkim możliwość stworzenia powierzchni reklamowych i wygenerowania gotowych do wdrożenia na stronę skryptów. Możesz tam również śledzić wyniki emisji oraz naliczany zysk, a także wygenerować fakturę lub rachunek, żeby się z nami rozliczyć.

Podstawowe wskaźniki w statystykach, czyli co to jest CPC, CTR, eCPM?
Po zalogowaniu do Panelu Wydawcy możesz śledzić na bieżąco podstawowe statystyki, dzięki którym dowiesz się ile zarobiłeś, jaka była liczba odsłon boksów reklamowych, etc. Aby jednak dokonać dokładnej ich analizy i wyciągnąć odpowiednie wnioski powinieneś poznać kilka wskaźników, m.in. CPC, CTR, eCPM. Ich dokładny opis znajdziesz na naszym blogu optymlizuj.adkontekst.pl

Produkty i formy reklamowe

Jakie produkty reklamowe oferuje Wydawcom Adkontekst?
Adkontekst oferuje Wydawcom szeroki wachlarz produktów reklamowych. Ich dokładny opis wraz z wizualizacjami znajdziesz w zakładce „produkty reklamowe”.
Jakie formaty reklamowe oferuje Wydawcom Adkontekst?
Adkontekst oferuje Wydawcom szeroki wachlarz produktów reklamowych. Ich dokładny opis wraz z wizualizacjami znajdziesz w zakładce „wydawca” -> „formaty reklamowe”.
Ile reklam Adkontekst można maksymalnie zamieścić na jednej podstronie serwisu?
Wydawca nie może umieścić więcej niż czterech Kodów (skryptów) Reklam Adkontekst prezentujących maksymalnie 12 Boksów (reklam) Adkontekst.
Co to jest Intertext?
System analizuje online treść strony internetowej a następnie wybiera słowa kluczowe, podkreślając je podwójną linią jako aktywny link. Najechanie przez użytkownika na takie słowo kluczowe powoduje wyświetlenie się reklamy w tzw. „chmurze”.

Intertext emitowany na oddzielnej warstwie nie konkuruje z innymi reklamami na serwisie, to dodatkowa mało inwazyjna powierzchnia emisji.

Stworzenie i wdrożenie reklamy Intertext zajmie Ci zaledwie kilka minut. Dokładną instrukcję znajdziesz na naszym blogu optymalizuj.adkontekst.pl:
http://optymalizuj.adkontekst.pl/2014/04/17/intertext-nowa-funkcjonalnosc-ulatwi-ci-wdrozenie-skryptu/

Wysuwany layer Adkontekst – dlaczego warto go emitować?
Wysuwany boczny layer nie zajmuje miejsca na stronie, bo emitowany jest na oddzielnej warstwie w momencie gdy internauta przewija (scrolluje) serwis. W większości przypadków wyświetlany jest na wolnej przestrzeni pomiędzy szerokością ekranu, a szerokością serwisu. Z naszych testów wynika, że emisja layera pozwala uzyskać wyższy CTR niż przy standardowych boksach. Zobacz przykłady wdrożeń.

Jeśli chcesz emitować wysuwany layer napisz do nas na wydawcy@adkontekst.pl. W mailu podaj swój login (adres mailowy) i link do witryny, na której chcesz go wdrożyć. W odpowiedzi wyślemy Ci skrypt, po wdrożeniu którego reklamy będą się automatycznie emitować na serwisie.

Reklama na zdjęciach – jak działa?
Reklama na zdjęciach to unikalne na polskim rynku rozwiązanie, które pozwala wykorzystywać niezagospodarowaną do tej pory przez właścicieli serwisów i blogerów powierzchnię. Emisja reklam w takim formacie to doskonała okazja do zwiększenia zysków. Jeśli chcesz rozpocząć emisję reklam Adkontekst na zdjęciach napisz do nas na adreswydawcy@adkontekst.pl. W odpowiedzi wyślemy skrypt, po wdrożeniu którego reklamy będą się automatycznie emitować na ilustracjach wskazanych przez Wydawcę.
Zobacz przykłady emisji.
Czy mogę sam wybrać Reklamodawców, których reklamy będą wyświetlane w boksach?
Nie, nie ma takiej możliwości. Możesz natomiast zablokować reklamy konkurencji tak, by nie wyświetlały się na Twojej stronie internetowej. Jeśli masz pytania napisz do nas na adres wydawcy@adkontekst.pl

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

Skontaktuj się z nami – chętnie Ci pomożemy. Dział wydawców Adkontekstu:

Napisz: wydawcy@adkontekst.pl

Zadzwoń: 22 8 444 990

Odwiedź bloga dla wydawców: optymalizuj.adkontekst.pl

Reklamy #NapedzaneDanymi

Obserwuj